Thursday, July 26, 2012

Rebiu Novel: Licik

Assalammualaikum kepada Bloggers dan Readers,

Licik

Hari ini KSG nak buat sedikit preview novel boleh? Setelah membelek-belek almari buku KSG, terpandang satu buku terbitan buku Fixi iaitu Licik (KSG tidak dibayar oleh mereka ye, KSG habis baca je KSG rebiu). Licik adalah karya Sham Hashim dan Julie Anne. Kalau dengar tajuk korang boleh agak tidak cerita pasal apa? Mula-mula, KSG letakkan Licik ini dalam waiting list untuk dibaca tetapi diatas komen rakan-rakan KSG, menyebabkan KSG membaca novel ini dahulu.


Pendapat KSG, jalan cerita novel adalah fun to read. Jalan cerita tidak banyak lari dengan tema asal dan penceritaannya agak berbeza antara satu scene ke scene lain. Ada sedikit nilai murni dalam novel ini iaitu nilai kasih sayang seorang ayah kepada anaknya walaupun disampaikan dalam bentuk yang berbeza. KSG telan yang positif je, yang negatif buat-buat tak nampak. Ada sesetengah  watak memegang pelbagai nama yang berbeza. Kenapa? Anda kena baca sendiri novel ini. Harga yang agak berpatutan. Selamat membaca ye!


KSG bagi 3 Bintang untuk novel ini :)


Ada sesiapa dah baca? Nak dengan komen anda pula boleh? Tulis di bawah ye.

Terima Kasih

Nota ringkas KSG
Sekarang sedang membaca 'Epilog 3 Naga'. Dah kuar di pasaran ya! murah saja RM17  je. Nak tengok rupa 'Epilog 3 Naga' klik sini.


  

2 comments:

Assalamualaikum! Hai! Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak anda ;)