Sunday, September 23, 2012

Sistem Saman Automatik (AES) di beberapa kawasan sudah bermula

Mungkin antara anda telah alert tentang kewujudan Sistem Saman Automatik (AES) ini. Tujuannya adalah untuk menangkap pesalah jalanraya yang memandu melebihi had kelajuan dan melanggar lampu isyarat. Kamera AES ini telah dipasang di beberapa lokasi di sekitar Perak, Selangor, Putrajaya dan Kuala Lumpur. Kamera Aes berfungsi untuk mendapat no plat kenderaan yang melakukan kesalahan dan semua data akan dihantar ke Pusat Kawalan AES. Semua info ini akan disemak oleh pihak JPJ dan saman akan dikeluarkan (memang wajib akan keluarlah)
Lokasi-lokasinya adalah seperti berikut


Mengikut pendapat KSG, perkara ini tidak perlu ditakuti. Kita hanya perlu memandu dengan mematuhi had laju yang ditetapkan dan tidak melanggar undang-undang jalanraya. Ini pun adalah untuk keselamatan diri kita juga. Mungkin selepas ini kita akan memandu dengan lebih berhati-hati dan penuh waspada. :)
 
KSG mendapat info tentang Sistem Saman Automatik ini di Blog pencetusfenomena.blogspot.com. Sumber gambar dan info diambil dari blog tersebut. Jangan lupa lawat sana ye. :)

 Terima Kasih

2 comments:

  1. Asalkan kita memandu dgn lebih berhemah, perkara ni tak menjadi masalah ntuk kita pun

    ReplyDelete
  2. ikut jer peraturan yg telah ditetapkan... insyaAllah..... semuanya selamat....

    ReplyDelete

Assalamualaikum! Hai! Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak anda ;)