Monday, September 17, 2012

Bersenam dengan aktiviti yang disukai oleh anda


Syawal sudah berakhir, maksudnya berakhir sudah siri rumah terbuka yang rancak berlaku pada bulan tersebut. Pastinya ada yang mengalami masalah berat badan naik pada bulan Syawal ini. Perut sudah naik  sedikit dan ada yang pipi sudah tembam adalah bukti awal kenaikkan berat badan kita. Mulalah rasa nak bersenam untuk menguruskan badan.

Mungkin aktiviti yang akan digemari dan famous dalam program menguruskan badan adalah berjogging. Bagi KSG, KSG tidak minat berjogging kerana ia amat menyeksakan. Logiknya, apabila kita rasa terpaksa melakukan sesuatu, takut-takut kita tidak mendapat manfaat dari aktiviti tersebut. Oleh itu, KSG lebih suka lakukan senaman dengan aktiviti yang KSG sukai, biar aktiviti itu dijalankan berterusan sehingga habis dari berhenti di sekerat jalan. Semestinya pastikan aktiviti yang dipilih mampu mengeluarkan peluh dan membakar lemak. :)

Oleh itu, lakukan aktiviti yang anda sukai untuk program menguruskan badan anda kali ini. :)


22 comments:

  1. jogging kalo takde partner tak semangat..2 round je dah malas..aku kalo nak bersenam petang2 pegi gym..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah patutlah badan bro berketak-ketak.. :)

      Delete
  2. tak mungkin KSG memilih bermain skate board kan, takut takleh terbang.. ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat datang kak.. :)

      semestinya tidak ..hahaha.. :)

      Delete
  3. huwaa...... lepas raya remy gemuk balik......
    camner nak kurus nie......
    nak kurus mcm asyraf jugak.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk..saya pun x kurus.. buncit memanjang.. :)

      Delete
  4. huhuhuhu berkilo2 neh naek neh, takut nant jumpak kwn2 kwn2 tak kenal dah mana satu i mana satu tong drum. hukhukhuk

    ReplyDelete
  5. bersenam.. dah lama mak dara tak dengar perkataan tu hehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. makin lama,makin busy.. :)

      Thanks kak singgah.. :)

      Delete
  6. Salam perkenalan..
    afiq follow sini. nice blog

    ReplyDelete
  7. Dah kurang bersenam skang ni hi hi.. Tapi banyak kerja umah yg perlu dibuat hari2

    ReplyDelete
  8. ena naik basikal, kayuh seluruh taman.. thats my way to exerciselah... mslh berat badan ena tak ada... just nak maintainkan kesihatan.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang orang susah nak cari masa.. saya curi masa malam-malam dengan main futsal.. kat ofis banyak naik tangga.. sampai pancit jadinya.. :)

      Delete
  9. brisk walk one of my faveret hihi

    ReplyDelete
  10. my faveret exercise,,,, x habis tulis lg da tekan enter hahaha

    ReplyDelete
  11. "hilang 1kg masa jog tambah 2kg lepas makan" sbb selalu jog hari sabtu sebelum masuk opis dan selepas tuh singgah kedai mamak bekpest dulu roti canai (=,=)

    ReplyDelete

Assalamualaikum! Hai! Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak anda ;)