Sunday, August 5, 2012

Bongkar Novel: Epilog 3 Naga

Assalammualaikum kepada semua Bloggers, Readers dan Rakan-rakan,

Apa khabar? Untuk rebiu novel kali ini, KSG telah memilih sebuah novel yang agak baru iaitu Epilog 3 Naga. Ada yang sudah baca novel ini? Belum lagi? Semoga rebiu ini akan membuat anda terliur dan mengunakan sedikit bajet hari raya anda untuk membeli novel ini atau sedikit bonus raya anda (jika raya ini anda dapat bonus). Jika tiada bajet raya atau bonus raya, jangan risau pow sahaja duit raya anak-anak  atau adik-adik anda yang dapat duit raya. (Kidding!).

 

Novel ini adalah hasil karya Kaz Ishak. Kaz Ishak ini juga adalah seorang blogger, boleh usha-usha dia di Joni Jual Filem. Anyway, rasanya ini adalah first novel tulisan Kaz Ishak yang hanya berharga rm17.00 sahaja. Harga yang sangat berbaloi dan agak murah daripada novel lain. Apa yang dibawa oleh Kaz Ishak agak fresh dan maybe urban untuk novel terbitan Alaf 21. Mampu untuk menarik pembaca-pembaca muda bagi yang dahagakan kelainan dalam bahan bacaan.

Apabila anda buka helaian pertama, anda akan terasa seperti membaca sebuah hikayat pahlawan-pahlawan kuno. Mula- mula, KSG kena baca dengan pengamatan yang melangit dan cuba adapt bahasa melayu yang agak tinggi digunakan oleh Kaz Ishak. Anyway, sangat seronok apabila dapat hadam setiap bait tulisan dalam novel ini. Selepas beberapa helaian awal, anda akan disajikan pula dengan tulisan yang santai dan ringan pula. Diselang-selikan pula selepas itu. Kenapa pula begitu? Anda kena baca sendiri novel ini untuk tahu lebih lanjut. Bagaimana? Sudah terliur untuk membaca resepi unik hasil tangan Kaz Ishak?

Epilog 3 Naga ini mencerita tentang kehidupan seorang kongsi gelap. Ya! itu yang terpapar di blurb novel ini, 'Khalid tersilap memilih jalan hidup. Sedikit demi sedikit dia terheret ke kancah kumpulan kongsi gelap.' Apa yang boleh diperkatakan, kehidupan kongsi gelap yang diceritakan adalah side yang jarang diceritakan kepada umum. Watak yang sangat real, suka tengok watak dalam Epilog 3 Naga didevelopkan oleh Kaz Ishak. Sangat terserlah  hasil research yang banyak dan berkualiti tinggi oleh Kaz Ishak.  

P/S: Membaca novel ini juga akan membuat anda seperti menonton filem aksi. :)
Sila baca novel ini sampai habis ya! 

KSG try rebiu tanpa jadi spoiler dan semoga menjadi testimoni yang baik. Terima Kasih :) 


1 comment:

Assalamualaikum! Hai! Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak anda ;)