Friday, August 17, 2012

Fenomena terbaru video PSY - 'Gangnam Style' yang meletop-letop di seluruh dunia

Assalamualaikum kepada semua Bloggers, Readers dan Rakan-rakan,

Adakah anda perasan atau merasai kehangatan fenomena tarian 'Gangnam Style' di Youtube, Facebook atau dimana-mana sahaja. Videoclip single terbaru PSY yang bertajuk 'Gangnam Style' ini baru sahaja muncul pada 15/7/2012 yang lalu tetapi sudah menjadi bualan masyarakat di seluruh dunia dan lebih menarik sudah lebih 30000 orang telah menonton video ini di Youtube dalam masa sebulan tersebut. Yang paling menarik videoclip ini siap telah dispotlight di CNN, jarang CNN sampai spotlightkan video clip lagu jadi berita.

Dengan kehangatan video asal lagu ini, tidak lupa juga kebanjiran video prodigy videoclip ini di Youtube. Menyebarkan lagi kehangatan fenomena ini. KSG tergelak-gelak tengok video asal dan video yang prodigy.(Mereka ajuk tarian PSY kaw3x..) :)

'Gangnam Style' videoclip sumber: Google


Apa yang menarik tentang videoclip 'Gangnam Style' ini adalah:-

1.Lagu
Lagu 'Gangnam Style' tersangatlah catchy. Walaupun dinyanyi dalam bahasa korea tapi anda akan terasa vibe lagu ini. Kepada peminat-peminat Kpop, mungkin lagu ini akan menjadi salah satu lagu feverat anda.

2.Choreography
Ya! Choreography yang sangat unik. Mungkin ramai akan terikut choreography di dalam video ini. Tarian menunggang kuda yang dipaparkan pasti membuat anda berpeluh jika anda mengikutnya. ERKKK..

3.Lucu
Banyak scene yang tidak boleh diterima akal dan pasti membuatkan anda terlopong. Kreatif dan lain dari yang lain. Videoclip yang ada kelas tersendiri.  :)

4.Selebriti lain ditampilkan
Beberapa selebriti Korea ditampilkan, Hyuna dari 4minutes, Yoo Jae Seok (Pelawak), Noh Hong Cheol (Pelawak), Daesung dari Big Bang dan Seungri juga dari Big Bang. Try2lah cari dorang dalam videoclip ini.


Info tentang PSY
PSY adalah seorang penyanyi rap dari Korea Selatan. Nama sebenar PSY  yang berumur 35 tahun ini adalah Park Jae-Sang. Album beliau pernah disaman dan dibanned atas sebab tertentu. 'Gangnam Style' adalah dari Album terbaru PSY setelah 2 tahun beliau tanpa apa-apa album.

PSY dalam babak videoclip 'Gangyam Style'. Sumber: Google


Terima Kasih kepada semua kerana sudi membaca. Kepada yang ingin menonton videoclip 'Gangnam Style' bole klik sini.


2 comments:

Assalamualaikum! Hai! Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak anda ;)