Sunday, August 5, 2012

Datuk Lee Chong Wei tidak berjaya memenangi pingat emas Olimpik

Assalamualaikum kepada semua Bloggers, Readers dan Rakan-rakan,

Tumpuan rakyat Malaysia pada hari ini adalah perlawanan final Badminton perseorangan lelaki Olimpik antara Datuk Lee Chong Wei dan juga Lin Dan dari China. Perlawanan bermula dengan baik apabila Datuk Lee Chong Wei memenangi set pertama perlawanan lalu memberi harapan kepada rakyat Malaysia untuk melihat Malaysia memenangi Pingat Emas di Olimpik London. Perlawanan menjadi lebih mendebarkan apabila Lin Dan berjaya memenangi Set Kedua.

Perlawanan di set penentuan agak sengit apabila mata Datuk Lee Chong Wei dan Lin Dan tidak jauh berbeza. Apa yang dapat dilihat, daya lawan yang sangat baik ditunjukkan Datuk Lee Chong Wei. Akhirnya, kemenangan jatuh ke tangan Lin Dan dengan mata 21-19. 

Walaupun begitu, kita perlu dan wajib memuji usaha Datuk Lee Chong Wei untuk memenangi perlawanan ini. Usaha keras beliau dapat dilihat sepanjang perlawanan ini berlangsung. Anyway, Malaysia mendapat sebuah pingat perak di Olimpik London 2012 ini dan kita rakyat Malaysia perlu menerima hakikat bahawa Datuk Lee Chong Wei tewas kepada Lin Dan pada hari ini.

Sekian Terima Kasih dari KSG.

2 comments:

Assalamualaikum! Hai! Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak anda ;)