Tuesday, June 11, 2013

Trip ke Bukit Tinggi, Padang, Indonesia - Air Terjun Lembah Anai

Air Terjun Lembah Inai? Pasti Majoriti sesiapa yang melancong di Bukit Tinggi, Padang, Indonesia pasti akan singgah atau terlihat Air Terjun Lembah Anai ini. Kenapa? Ini kerana Air Terjun Lembah Inai terletak di tepi jalan raya tunggal dari Padang ke Bukit Tinggi. Jika anda ke Bukit Tinggi bersama Tour Guide pasti anda akan di bawa singgah di sini.

Air Terjun Lembah Anai ini agak cantik tetapi agak sempit sedikit. Hati-hati semasa menuruni tangga agar anda tidak terterjun tiruk ke dalam air. Pengunjung biasanya akan dicharge sebanyak 3000 rupiah untuk dewasa dan 2000 rupiah untuk kanak-kanak. Tidaklah mahal iaitu lebih kurang RM1 duit Malaysia. Selalunya jika trip bersama Travel Agency selalu dah berbayar.

Mungkin disini untuk anda mengambil gambar kenangan anda sebelum bergerak ke Bukit Tinggi. View yang agak cantik. Banyak juga kelihatan orang tempatan yang ambil-ambil gambar disini. Mungkin ini satu destinasi special bagi mereka juga.

Berdasarkan info orang tempatan, ramai orang akan membasuhkan muka untuk awet muda di air terjun tersebut. KSG cuba-cuba basuh muka tapi taklah yakin sangat untuk awek muda. Airnya dingin dan menyegarkan.

Air Terjun Lembah Anai, Bukit Tinggi, Padang, Indonesia



No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! Hai! Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak anda ;)