Tuesday, October 2, 2012

Perempuan merajuk kerana apa?

Mempunyai pasangan yang suka merajuk? Tidak tahu punca atau sebab utama perempuan merajuk. Hari ini KSG nak kongsikan beberapa sebab seorang insan yang berjantina perempuan ini merajuk. Ini adalah pendapat individu dari KSG dan anda adalah pengadilnya. Sifat seseorang adalah sangat subjektif dan berbeza-beza. Jangan terasa erk.


1.Hatinya terluka
Perempuan selalu akan merajuk jika hatinya  terluka. Bagi lelaki-lelaki diluar sana imbas kembali apa yang anda lakukan dan cuba cari apa yang membuat hati si dia terluka. Kadang-kadang kita tidak perasan kita telah menyakitkan hati pasangan kita, yelah semua orang tidak sempurna.

2.Tarik perhatian
Kadang-kadang ini adalah cara pasangan anda untuk menarik perhatian anda. Selalunya, jenis rajukan ini dilakukan dengan harapan anda akan memberi sedikit perhatian dengan memujuk dia.

3.Mood kurang baik
Mungkin anda tahu perempuan ada masa mereka akan menjadi moody. Pada masa ini, mungkin ada beberapa perkara kecil yang tidak disenangi mereka. Kepada lelaki di luar sana sabar dan berikan mereka ruang seluas-luasnya.

4.Perisai
Kadang-kadang, merajuk adalah sebagai perisai. Apabila anda memarahi mereka, mereka akan guna rajukkan sebagai perisai. Ini adalah untuk menghalang anda daripada terus memarahi mereka.

5.Tanda Protes
Tanda protes diatas keputusan anda adalah salah satu sebab mereka merajuk. Kadang-kala, keputusan yang kita lakukan tidak disetujui oleh mereka dan mereka terpaksa mengikut keputusan tersebut. Merajuk adalah satu protes bagi mereka, ambil perhatian ya.

Diatas adalah beberapa sebab atau mesej yang cuba disampaikan bagi seseorang perempuan yang merajuk. Apa komen anda? betul atau salah? :)




18 comments:

  1. mcam betul le sikit2 tue..hikhik ;P

    ReplyDelete
  2. haha...saya kuat merajuk jgk...(mcm lerr ada abam...) kihkih

    ReplyDelete
  3. semua tu ada pda diri ena bila tengah merajuk.. hahaha... tapi kadang2 comfius sebab tak tahu sama ada merajut or marah.. XD

    ReplyDelete
  4. Perempuan memang suka sangat merajuk. kadang2 tak tentu pasal nak merajuk. kes orang lain dia merajuk dengan bf dia. Haha. pelik kan.

    ReplyDelete
  5. haha betul la tu.. hana jarang merajuk. kalau kita berdiam tanda sakit hati dan merajuk ada perbezaan x antara berdiam tu dengan marajuk ?? kalau berdiam tanda sakit hati tu banyak la.haha

    ReplyDelete
  6. haa awk berjaya menyelami hati perasaan dan sikap permpuan. hihi

    ReplyDelete
  7. biasanya nak tarik perhatian.heh heh

    ReplyDelete
  8. semua diatas adalah betul hahaaa..x dnafikan lg heheee..

    ReplyDelete
  9. ada yg betul ada yg salah.hahaha

    ReplyDelete
  10. oo.. perempuan begitu ye.. baru ku tahu..

    eh? aku pun perempuan jugalah... hihi!

    macam dah lama aje aku tak merajuk..
    eh? tapi nak merajuk untuk apa..
    aku bukannya ada pasangan.. haha!

    ReplyDelete
  11. ada kenenaran nya...... sebab masing2 punya ego dan perasaan........

    ReplyDelete
  12. laki pun lebih kurang jer
    hahahaha

    ReplyDelete
  13. bgosnye klau semua dpt phm pempuan..:)

    ReplyDelete

Assalamualaikum! Hai! Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak anda ;)