Thursday, March 22, 2012

Apakah itu 'One Ok Rock'?

Hi korang, lama betul aku x update Blog! hahaha..

Ok! hari ini aku nak kongsi ngan korang satu band dari Jepun iaitu One Ok Rock. Apakah maksud One Ok Rock? Daripada sumber mengatakan dorang dapat nama ini berdasar perkataan 'One o'clock', waktu dorang selalu jamming2 dan seperti korang tau orang jepun ni kebanyakkan pelat sikit sebutan bahasa rumi ni. Untuk memudahkan dorang sebut dan warga-warga Jepun yang lain dorang guna nama One Ok Rock ni. Hmmm.. Aku start dengar nama band ni masa aku belajar dekat Uniten Muadzam Shah, malam2 xde apa yang menarik yang boleh dibuat selain berkunjung ke bilik rakan untuk mendengar lagu. Aku tertarik dengan riff-riff band ni walaupun antara korang rasa mcm biasa je. Bagi aku agak kreatif untuk band yang mempunyai 3 orang anggota yang bermain alat muzik. Lagu yang korang patut dengar dulu adalah "Kanzen Kankaku Dreamer". : )


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! Hai! Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak anda ;)